Koronavírus hatásai a reklám szakmára

Lassan nem tudunk olyan területet említeni, amelyre ne lett volna hatással a már szinte több, mint egy éve tomboló koronavírus járvány. Így a reklám szakma, a digitális reklámügynökség és a reklám ügynökség szolgáltatással foglalkozó cégek zöme is érezte a vírus negatív hatásait. Van olyan reklám ügynökség, aki pár héttel a járvány kitörése után már igen nehéz helyzetbe került, hiszen a partner cégei pánikszerűen hozták a megszorításaikat és mondták le az akár egy évre előre fixált és betervezett reklámköltéseiket. Bár a digitális reklámügynökség szakma igyekezett meggyőzni a partnereiket, hogy a jelenlegi helyzetben a lehető legrosszabb, ha drasztikusan visszafogják a reklám megjelenéseiket. A bizonytalanság csak még több bizonytalanságot szült, viszont itt is érvényesült, mint az élet oly sok területén, hogy higgadtsággal, reális gondolkodással, gyors újratervezéssel azért sok cég sikeresen át tudta vészelni ezeket a nehéz hónapokat is. Persze voltak kemény időszakok és vannak is. Volt, ahol meg kellett húzni a határt a kiadásokban. Volt, hogy el kellett bocsájtani embereket az állam által adott, ígért támogatások ellenére. Mégis a reklám szakma igyekezett minden tőle telhetőt megtenni a partnereiért és önmagukért azért, hogy minél több cég talpon maradhasson az országban. Várható, hogy a vírus az idei évben is velünk marad, tehát csak rajtunk áll, hogy milyen eszközökkel próbálunk meg kimászni a gödörből és harcolni ellene.