Az iszlám a világ második legnagyobb vallása a kereszténység után, mintegy 1,5 milliárd híve van, és több mint 50 országban ez a többségi vallás. Érthető tehát, hogy a vallás milyen fontos a marketing, és reklám területén is. Általánosságban elmondható, hogy a vallási hovatartozás hatással lehet a fogyasztási szokásokra és a médiahasználatra is. Hiszen egy hívő ember inkább annak a vallásnak a normái és elvei szerint fog viselkedni, amely szerint éli az életét. Marketing és reklám stratégiát tehát ez esetben az iszlám etikai elvek és értékek figyelembevételével kell kidolgozni.A szakembereknek nincs könnyű dolguk a különböző vallások esetében a megfelelő marketing stratégia kidolgozásában. A vallási értékek figyelembevétele, legyen szó bármelyik vallásról, különösen fontos a reklámok elkészítésében, mivel a vallás erőteljes közvetítő lehet a reklám üzeneteinek dekódolásában. Ha csak egy dolgot ragadunk ki, például az iszlám országokban a férfiak és nők szerepe gyakran nagyon eltérő. A szexhez, vagy egészséghez tartozó termékek, példuál fehérnemű, vagy fogyás, és a függőséget okozó termékek reklámozása akár sértő is lehet és komoly felháborodást ,ellenérzést is generálhat a márkával szemben. Tehát tiszteletben kell tartani a vallási törvényeket és szokásokat a marketing stratégia során is.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.