A fomo marketing lényege az, hogy kihasználjuk a vevőkben mindig jelen levő, attól tartó félelmet, hogy valamiről lemaradnak vagy valamiből kimaradnak, ha pont most nem vásárolnak meg egy adott terméket. Ez a félelem persze teljesen érthető, hiszen nem vagyunk saját magunk ellenségei, mindig szeretnénk jól járni és a maximális haszonnal vásárolni valamit. Ezáltal érezzük azt, hogy jó döntést hoztunk, nem fölöslegesen költöttük el a pénzünket. Tehát a fomo marketing ezt a bennünk jelen lévő vágyat és félelmet „lovagolja meg”, mely egyik eszköze az akciózás. Ha a vásárló tudja, hogy milyen határidő bekövetkeztéig, vagy épp a termék készletének erejéig van lehetőségünk „jól járni”, az igen ösztönzően hat sokakra. A fomo marketing figyelem felkeltési eszközei a Legkeresettebb”, „Népszerű termékek” kiírások alkalmazása, amire a mai napig nagyon sokan felfigyelnek és beindulnak az ösztönös viselkedési formák. A fomo marketing azt a gondolatot is alapul veszi, hogy az emberek hisznek egymásnak. Tehát, ha a többség megvásárol valamit, el hisszük nekik, hogy jól döntöttek, hiszen egyszerre ennyi ember nem tévedhet. Vagyis, ha a fomo marketinget alkalmazó vállalat kiírja, hogy a „legkeresettebb termék”, már mi is megindulunk felé, hogy a többiekhez hasonlóan, mi is jó döntést hozzunk meg a vásárlás által.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.