Célközönség ismeret és adatelemzés

Egy digitális reklámügynökség fő feladata, hogy olyan tartalmakat állítson elő, ami megragadja a nézők figyelmét. Általában csak néhány másodperc áll a rendelkezésükre, hogy felhívják a potenciális vásárlóknak, érdeklődőknek a figyelmét. Az online ügynökség nagyszerű szakembereinek képesnek kell lennie arra, hogy az üzeneteket a különféle emberekre, célcsoportokra szabják. Hiszen teljesen máshogy kell kommunikálni egy hetvenes éveiben járó nagymamával, mint egy fiatal, két gyermekes anyukával. A digitális reklámügynökség tehát folyamatosan monitorozza a piacot, a lehető legátfogóbban gyűjti az adatokat, piackutatásokat szervez és rengeteget elemez. Akár egy kampány előtt akár egy kampány után az online ügynökség életében az adatok kielemzése kulcsfontosságú. Bár az emberek zömében nem kedvelik a reklámokat, mégis sokszor azon kapjuk magunkat, hogy szívesen nézünk végig egy-egy tévé reklámot. Mert tetszik a képi világa, a mondanivalója, vagy esetleg olyan fülbemászó a zenéje, hogy még napok múltán is azt dúdoljuk. Na és ilyenkor paskolhatják meg a vállukat a digitális reklámügynökség munkatársai, hogy igen, ezt jól csináltuk. Bár teljesen csak akkor lehetnek elégedettek, ha ez az ügyfelüknél a profit növekedésében is meglátszódik majd.